برطرف كردن نويز سيستم صوتي خودرو

برطرف كردن نويز سيستم صوتي خودرو

دسترسی سریع

برطرف كردن نويز سيستم صوتي خودرو را در ادامه این مطلب قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا نکات لازم جهت رفع نویز سیستم صوتی را بررسی نماییم.

نویز چیست؟

در ابتدا می خواهیم ببرسی کنیم که نویز چیست و چگونه در سیستن صوتی خودرو ایجاد می شود، درواقع می توان گفت که نویز یک صدای ناخواسته ای است که در اثر نصب آمپلی فایر ممکن است که ایجاد شود، اما دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد.

برای مطالعه »» در صورت تمایل می توانید مقاله راهنمای خرید مانیتور خودرو را مطالعه نمایید.

نویز چیست؟

دلایل وجود نویز در سیستم صوتی خورو

وجود نویز در سیستم صوتی خودرو دلایل متعددی می تواند داشته باشد، مثلا ایجاد نویز می تواند به دلیل نویز فیزیکی مربوط به بدنه ماشین باشد.

در بعضی موارد گرفتن صدای زیاد مداوم از ساب و یا بلندگوها باعث ایجاد صدای ناخواسته در بدن ایماشی می‌شود که این صدای ناخواسته را می توان با ورقهای دمپینگ ماشین تا حد زیادی جلوگیری کرد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث ایجاد نویز در سیستم صوتی خودرو شود می تواند به دلیل نویز الکتریکی باشد.

بسیاری از موارد در بین مصرف کننده ها گفته می شود که میزان نویز با دور موتور بالا می‌رود و این به این معناست که وقتی به ماشین گاز می‌دهیم میزان نویز افزایش پیدا می کند.

این نویز معمولا از داخل پخش و یا آمپلی فایر ایجاد می شود، و دلیل آن هم هم اتصال ناقص یا قطع شدن منفی می باشد.

یکسری از نویز ها به خاطر نصب ایجاد می شوند، که در قسمت زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم :

  • نویز پورت باکس ها به دلیل طراحی و ساختار اشتباه باکس
  • اشتباه در نصب و قرار دادن زاویه تیوترها
  • مسیر های اشتباه برای سیم کشی آمپلی فایر

در بخش زیر هم چند نمونه کلی از عوامل ایجاد نویز سیستم صوتی ماشین را به آن اشاره کرده ایم که عبارتند از :

  • ضعیف بودن منفی ورودی آمپلی فایر
  • ضعیف بودن منفی بدنه خودرو
  • قطع شدن یا تحت فشار بودن قسمت منفی کابل RCA
  • اشتباه بودن مسیر سیم کشی
  • نویز سیستم هنگام گاز دادن ماشین

برای مطالعه » مانیتور سقفی خودرو چیست

دلایل وجود نویز در سیستم صوتی خورو

نویز سیستم هنگام گاز دادن

در برخی موارد بسیاری از مشتریان به این نکته اذعان دارند که در زمان گازدادن ماشین در سیستم صوتی اتومبیل نویز ایجاد می شود.

که علت این امر همانطور که در بخش قبلی گفته شد میزان نویز با دور موتور بالا می‌رود، و به این معناست که وقتی به ماشین گاز می‌دهیم میزان نویز افزایش پیدا می کند.

برای مطالعه » کن باس مانیتور خودرو چیست

نویز سیستم هنگام گاز دادن

راه‌های رفع نویز در سیستم صوتی خودرو

در این بخش می خواهیم راه های سفت کردن و برطرف کردن نویز در سیستم صوتی مانیتور ماشین را مورد بررسی قرار دهیم، برای بررسی این مورد چند مرحله را باید انجام دهیم که عبارتند از :

بررسی آمپلی فایر :

در این مرحله هر یک از آمپلی فایر های سیستم را بررسی می کنیم، در اولین گام بین ورودی و خروجی آمپلی فایر اتصال کوتاه برقرار می کنیم اگر نوع قطع شد بیانگر این است که آمپلی فایر شما مشکلی ندارد و می توانید به مرحله دوم عیب یابی بروید.

برای مطالعه » مانیتور ماشین دست دوم

کاهش سیستم :

زمانی که ما در ابتدا با بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم که مشکل از آمپلی فایرها نبوده، در صورت وجود پردازشگر در بین هدیونیت و آمپلی فایر آنها را از مدار حذف نمود.

و هد یونیت را به طور مستقیم به آمپلی فایر متصل نمایید، حال اگر نویز در سیستم شما قطع شد یک یا چند پردازشگر مشکل دار در سیستم وجود دارد که باید تعویض شود.

برای مطالعه » چگونه ضبط ماشین را بلوتوث دار کنیم

جابجایی  هدنیوت :

در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد کل سیستم را از جای خود بیرون بیاورید و بر روی صندلی قرار دهید و یک کابل سیگنال جدید را به ورودی آمپلی‌فایر متصل نمایید، اگر این مشکل برطرف شد هدنیوت را مجددا نصب نمایید.

برای مطالعه » ساب ووفر چیست و چگونه کار می کند

آزمون خودرو :

در این مرحله با توجه به اینکه مشکل از هدیونیت و آمپلی فایر نبود ممکن است سیستم شارژ منبع تغذیه خود را مشکل داشته باشد که در این صورت شما باید سیستم شارژ منبع تغذیه خود را تعویض نمایید.

برای مطالعه » بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

افزودن سیگنال پروسسورها :

در این مرحله به بررسی اتصالات هر کدام از سیگنال پروسسورهای سیستم می پردازیم، در صورتی که این سیگنال ها دچار مشکل بود ما باید اتصالات موجود در پروسسورها را برطرف نماییم.

برای مطالعه » اتصال گوشی به ضبط ماشین و خودرو

افزودن سیگنال پروسسورها :

خوب تا کنون نویز سیستم برطرف نشده است و زمانیکه عایق بندی پروسسورها انجام می شود، باز هم ما نویز را در سیستم صوتی خود داریم و در این مرحله ابتدا پروسسور را بسیار به آمپلی فایر نزدیک می‌کنیم و مجددا میزان نویز را برطرف می‌کنیم اگر نویز برطرف شد پروسسور را با در نظر گرفتن عدم قطعی و اتصال در کارها در آن محل نصب می کنیم.

برای مطالعه » بهترین برندهای سیستم صوتی ماشین

راه‌های رفع نویز در سیستم صوتی خودرو

قیمت نویزگیر سیستم صوتی خودرو

جهت استعلام قیمت نویزگیر سیستم صوتی خودرو با شماره زیر تماس بگیرید.

فیلم ساخت نویز گیر سیستم خودرو

در این قسمت فیلم مربوط به ساخت نویز گیر سیستم خودرو را می توانید مشاهده نمایید.

سخن پایانی

فروشگاه دی وی دی ماشن عرضه کننده ی انواع مانیتور های ایرانی و خارجی محصولاتی مانند مانیتور پراید، مانیتور پژو، ضبط 407، مانیتور پرشیا، مانیتور سمند، مانیتور ۲۰۶، مانیتور تویوتا، مانیتور بنز، مانیتور بی ام و، مانیتور رنو، مانیتور مگان، مانیتور هیوندای، مانیتور بسترن، مانیتور برلیانس، مانیتور ام وی ام، مانیتور کوییک، مانیتور کیا، مانیتور زانتیا، مانیتور ماکسیما، مانیتور اوتلندر، وغیره را با 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می دهد.

  • نظرات

این پست دارای یک نظر است

  1. هدیونیت آمپلی لقی داشت دادم عوضش کردن الان موقع گاز دادن صدای نویز از بلندگوها به بدترین حالت میاد

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×

سبد خرید