نحوه تنظیم ضبط ماشین

نحوه تنظیم ضبط ماشین

دسترسی سریع

نحوه تنظیم کردن ضبط ماشین را در ادامه این مطلب به شما آموزش می دهیم، تنظیمات مربوط به ضبط اتومبیل یکی از دغدغه های بسیاری از رانندگان است.

مخصوصا آن دسته از افرادی که پس از صرف هزینه هنگفت بابت نصب سیستم صوتی بر روی خودروی خود گاهی اوقات برای شما پیش می آید که تنظیمات ضبط اتومبیل به هم میریزد ضد و نیاز به آموزش های دارند که بتوانند به سرعت خودشان تنظیمات مربوط به ضبط خودرو را انجام دهند.

فیلم آموزش تنظیم ضبط ماشین

در این بخش می توانید فیلم نحوه تنظیم ضبط ماشین را مشاهده نمایید.

برای مطالعه » برطرف كردن نويز سيستم صوتي خودرو

تنظیم ضبط ماشین

برای تنظیم کردن ضبط ماشین به شکل اصولی و استاندارد شما باید یکسری مراحل را انجام دهید، که در ادامه این مطلب به بررسی هر کدام از این مراحل می پردازیم.

تنظیم ضبط ماشین

بررسی فاز بلندگو و نحوه تنظیم حرفه ای سیستم صوتی خودرو

حتی در مواقعی که سیستم صوتی شما به شکل حرفه‌ای نصب شده باشد قطعا باید شما آن را مورد بررسی قرار دهید، تا از سلامت کامل آن اطمینان حاصل نمایید.

برای این کار کافیست که از یک آهنگ با باس سنگین بهره گیری نمایید.

برای تنظیم و کنترل باید تعادل سیستم صوتی را به یک طرف هدایت کنید و بعد از کنترل تعادل را به مرکز بازگردانید و در این حالت می بایست به شکل مداوم صدای بم زیادتری بشنوید.

و در صورتی که این اتفاق نیفتاد باید بدانید که بلندگوهای شما فاز نیستند، و برای این کار غده های مثبت و منفی بلندگو را باید تعویض نمایید.

برای مطالعه »» در صورت تمایل می توانید مقاله راهنمای خرید مانیتور خودرو را مطالعه نمایید.

بررسی فاز بلندگو و نحوه تنظیم حرفه ای سیستم صوتی خودرو

نحوه تنظیم ساب ووفر و اکولایزر

برای اینکه بتوانید قدرت ساب و آمپلی فایر را زیادتر کنید، زمانی که تنها از یک ساب بهره می گیرید، باید سیستم خود را برای کار تنظیم کنید و با مسطح کردن اکولایزر استریو کار خود را شروع کنید و همچنین تمامی کنترل های صدا را به عدد صفر تبدیل کنید و منحنی EQ را مراقب باشید که تنظیمات و آن به هم نریزد.

موقعیت ساب ووفر خاموش است یک آهنگ آشنا را به سطح شنوای متوسط برسانید و بعد به آرامی خروجی ساب ووفر را تا موقعی که به نقطه جذاب برسد بیشتر کنید.

برای مطالعه » مانیتور سقفی خودرو چیست

نحوه تنظیم ساب ووفر و اکولایزر

تنظیم صدای باند عقب

جهت تنظیم کردن صدای باند عقب باید این نکته را بدانید که بعضی از ضبط ها دارای تنظیم اختلاف صدای باند های جلو و عقب هستند و بهتر از صدای باند عقب کمتر از جلو باشد.

البته این نکته را بدانید که اگر EQ ضبط خودرو از قبل تنظیم شده باشد شما باید امتحان کنید و ببینید کدام گزینه تنظیم شده و بهتر صدای موسیقی شما را پخش می کند.

البته به یاد داشته باشید که موسیقی که پخش می‌کنید باید یک موسیقی آشنا برای شما باشد که دقیقا تمامی Note های موسیقی برای گوش شما آشنا باشد.

برای مطالعه » کن باس مانیتور خودرو چیست

تنظیم صدای باند عقب

تنظیم باندهای درب خودرو

زمانی که شما یک سیستم صوتی را برای خودرو خود نصب می کنید، مطمئناً یکسری باندهایی را هم برای درهای خودرو در نظر می گیرید.

در مورد نحوه تنظیم بانک‌های درب خودرو باید گفت که بانک‌های درب خودرو توان فرکانس ۱۲۰ هرتز به پایین را ندارند و بنابراین میزان فرکانس این بانک‌ها را ساب ووفر تولید می‌کند، و LPF به روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می گردد.

اما اگر بر روی ۸۰ هرتز تنظیم شود فرکانس به اصطلاح مرده به وجود می‌آید و این حالت برای آمپلی فایر ماشین خطرناک نیست.

برای مطالعه » مانیتور ماشین دست دوم

تنظیم باندهای درب خودرو

تنظیمات ضبط پایونیر

ضبط پایونیر یکی از ضبط های بسیار پرطرفدار و مدل های بسیار پر فروش در بازار مانیتور ماشین محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه تنظیمات مدل های مختلف ضبط پایونیر را مورد بررسی قرار دهیم.

برای انجام تنظیمات ضبط پایونیر و مدلهای مختلف آن مانند تنظیمات ضبط پایونیر 1050، تنظیمات ضبط پایونیر 1650، تنظیمات ضبط پایونیر 1250، و تنظیمات ضبط پایونیر 3650، ابتدا ضبط ماشین خود را روشن کنید و مطمئن شوید که EQ، کنترل های صدا، تعادل و قابلیت Fade در حد وسط تنظیم شده و یا یکنواخت باشند.

آهنگی را که صدای آن برای شما آشنا می باشد را پخش کنید چون که می دانید چه چیزی در آن آهنگ باید باشد و بیشتر به نظر برسد و این نکته را در نظر بگیرید که آهنگ پخش شده از موسیقی ساز های مختلف به وجود آمده است.

قابلیت Fade را تا جایی که تمام موسیقی فقط از بلندگوها جلو شنیده شود تغییر دهید و سپس میزان صدای سمت چپ و راست را طوری که مد نظرتان اصل تنظیم نمایید و همین کار را برای بلندگوهای سمت عقب هم انجام دهید.

برخی از ضبط صوت ها اجازه کنترل اختلاف صدای بین بلندگوهای جلو و عقب را به شما می دهند و بهتر است میزان صدای بلندگوهای عقب همیشه کمتر از بلندگو جلو باشد.

اکنون به کیفیت صدای موسیقی دقت کنید، آیا تمام Note های بالا متوسط و پایین در موسیقی وجود دارند و در حالت متعادل اجرا می شوند یا خیر.

برای مطالعه » چگونه ضبط ماشین را بلوتوث دار کنیم

تنظیمات ضبط پایونیر

نحوه تنظیمات ضبط پایونیر

زمان پخش موسیقی در خودرو یکی از مواردی که بسیار تاثیرگذار است این است که ما بتوانیم موسیقی را با تمام وجود حس کنیم، فرکانس پایین اغلب این حس را به ما القا می‌کند.

در صورتیکه ساب ووفر شما به درستی تنظیم شده باشد این حس بسیار لذت بخش به شما دست خواهد داد.

برای انجام این تنظیمات نیاز است شما مراحل زیر را انجام دهید :

اعوجاج صدا را حذف کنید، منظور از اعوجاج صدا این است که هرچقدر صدا بالاتر می‌رود از کیفیت و وضوح آن کاسته می‌شود و میزان قدرت سیگنال را کم می‌کند و ولوم ضبط صوت را شما باید افزایش دهید تا ناهمواری‌های صدا برای شما مشخص شود.

سپس تا جایی که کیفیت صدا به حد مطلوب برسد ولی آن را کم کنید و در واقع این کار شما حداکثر میزان ولوم برای دریافت صوت با کیفیت بالاتر را تعیین می‌کند.

سپس سیگنال را خاموش کرده و فیلتر پایین گذر را باز کنید، در جهت عقربه های ساعت آمپر گین ساب را بر روی Min قرارداد و فیلتر پایین را بر روی ON تنظیم کنید و به همان اندازه بچرخانید.

کنترل کن باس را بر روی یکی از حالت‌های Zero، Middle، Flat، که برروی است روی شما قرار دارد تنظیم کنید و اگر کنترل سطح ساب ووفر دارید آن را به حالت Middle یا NO Gain تنظیم کنید.

گاهی اوقات ضبط‌صوت ها دارای یک فیلتر متقاطع کم عبور یا افزایش باز در خروج ساب ووفر خود هستند و اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از آنها روشن نباشد.

تقویت باز و فیلتر زیر صدا کار دیگری است که شما باید انجام دهید، اگر شما یک تقویت‌کننده بازداری سعی کنید با دقت آن را بچرخانید تا متوجه شوید که چه چیزی مانند صدای طبل به گوش می رسد.

تنها افزایش کمی از با ضربات باز زیادی را به وجود می‌آورد و اگر قصد استفاده از تقویت کننده باشد را دارید مواظب باشید، زیرا این دقیقا همان قسمتی است که اعوجاج رخ می دهد.

برای مطالعه » ساب ووفر چیست و چگونه کار می کند

نحوه تنظیمات ضبط پایونیر

چگونه ضبط Pioneer را بعد از برداشتن سر باطری تنظیم کنیم

برای تنظیم کردن ضبط پایونیر بعد از برداشتن سر باطری باید مراحل زیر را انجام دهید :

ابتدا ضبط ماشین را خاموش کنید و سپس دکمه ولوم را به وسط فشار دهید، ولوم را بچرخانید و وارد منوی INITIAL شوید، سپس وارد منوی SP-P-O-MODE شوید.

اگر ضبط به ساب ووفر وزنیست تنظیم را روی REAR-REAR بگذارید و اما اگر به سابووفر متصل است تنظیم را روی REAR-SUB قرار دهید.

با انجام مراحل ذکر شده صدای تمام بلندگوهای عقب فعال می شود و با روشن شدن ضبط می توانید وارد تنظیمات دیگر شوید، این تنظیمات عبارتند از مواردی که در زیر به آنها اشاره شده است :

برای مطالعه » بهترین مارک آمپلی فایر ماشین

Audio : مربوط به تنظیمات صدا

ILLUMINATION : مربوط به رنگبندی دکمه ها و ال سی دی ضبط است.

SYSTEM : تنظیمات مربوط به ساعت، خاموش و روشن کردن AUX، تنظیمات مربوط به تنظیم نور صفحه

MIXTRAX : دی جی داخلی ضبط است که آهنگ ها را میکس می کند.

FUNCTION : تنظیمات اضافی در هر قسمت

برای مطالعه » اتصال گوشی به ضبط ماشین و خودرو

تنظیمات صدا چگونه انجام می شود :

BASS BOOST : مربوط به میزان صدای بیس است.

HPF SETTING : میزان کوبش صدا را تنظیم می کند.

FEADER : مقدار صدای باندهای عقب و جلو را میتوان کم و زیاد کرد.

BALANCE : مقدار صدا در باند های چپ و راست را تنظیم می کند.

EQ SETTING : تنظیمات اکولایزر

LOUDNESS : تقویت صدای موزیک

SLA : صدای زیر را میتوان تنظیم کرد.

برای مطالعه » بهترین برندهای سیستم صوتی ماشین

چگونه ضبط Pioneer را بعد از برداشتن سر باطری تنظیم کنیم

سخن پایانی

فروشگاه دی وی دی ماشن عرضه کننده ی انواع مانیتور های ایرانی و خارجی محصولاتی مانند مانیتور پراید، مانیتور پژو، ضبط 407، مانیتور پرشیا، مانیتور سمند، مانیتور ۲۰۶، مانیتور تویوتا، مانیتور بنز، مانیتور بی ام و، مانیتور رنو، مانیتور مگان، مانیتور هیوندای، مانیتور بسترن، مانیتور برلیانس، مانیتور ام وی ام، مانیتور کوییک، مانیتور کیا، مانیتور زانتیا، مانیتور ماکسیما، مانیتور اوتلندر، وغیره را با 18 ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می دهد.

  • نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×

سبد خرید